sobota, 23. januar 2016

Brodet

Že dolgo nisem skuhala brodeta. Včeraj sem se odločila, da bo današnji dan več kot odličen za takšno kosilo, ki se res prileže v mrzlem vremenu.
Za ribji brodet je moč najti celo paleto receptov, vsak od njih se razlikuje v malenkostih, tako je tudi moj recept podoben, a vseeno malo drugačen. Brodet že od kar pomnim kuha v naši hiši oči, ker se rada sukam okoli loncev, sem se brodet naučila kuhati po očijevem sistemu. Vsake toliko mi oči kuho te odlične enolončnice prepusti.
Danes sem torej brodet skuhala jaz, seveda pa ni šlo brez očijevih vprašanj "Si že dala začimbe? Si dovolj popekla ribe? Koliko korenja si dodala?"

Zadeve se lotim tako:
Očiščene ribe in morske sadeže popečem na olju ter jih shranim v skledi. V isti posodi, kjer sem popekla ribe, podušim čebulo, ji dodam narezano jušno zelenjavo (korenje, zeleno, kolerabo) in česen ter začimbe (timijan, rožmarin, lovor, peteršilj, pekoča paprika, sol in poper). Vse še par minut popečem in zalijem z vodo, dodam na kocke narezan krompir in počakam, da zavre. Ko zelenjava zavre, položim na vrh prej opečene ribe in morske sadeže ter pustim kuhati vsaj pol ure. Ko so ribe dodobra kuhane, vzamem iz brodeta večje ribe, katere še imajo kosti ter jih očistim in vrnem v brodet. Sedaj dodam še paradižnikovo mezgo in belo vino ter pustim, da brodet rahlo vre 20 minut. Ko dodam ribe v brodet, nikoli ne mešam več, ker le tako ribe ohranijo svojo obliko.
Ko je brodet kuhan, ga posujem s peteršiljem, ponudim ga s kruhom.





Danes sem uporabila za nasititi 6 lačnih:
3 ciplje,
1 file vitkega soma,
2 veliki pesti morskih sadežev,
1 veliko pest rakovih repkov,
250 g sardelic,
2 čebuli,
1/2 glavice česna,
šop peteršilja.
2 vejici timijana,
1 velika vejica rožmarina,
3 listi lovorja
3 krompirje,
3 korenje,
srednje velik kos gomoljne zelene,
velik kos kolerabe.
sol, poper, pekočo papriko
2 dl vina,
5 žlic paradižnikove mezge.


Kruh, ki ga običajno postrežem zraven, naredim kar mimo grede, ko se brodet kuha. Danes je bila to bela štruca, ki smo jo zmazali celo, narejeno iz 0,7 kg moke. Kaj hočem, če imamo pa takooo radi domač topel kruh.

Ni komentarjev:

Objavite komentar